sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

always look on the bright side...

Publicerad 2013-03-27 23:36:34 i Allmänt

I förra inlägget skrev jag att jag inte kunde bo kvar...allt detta berodde på att mitt förhållande tog slut. Det var eller snarare sagt är jobbigt men det är ingenting som man kan göra nånting mot. Har lärt mig en hel del utav detta och kommer nog inte göra om samma misstag!!
Men nu har jag äntligen fått bra nyheter för omväxlings skull: jag kan stanna hos min gamla "host-familj" i Täby tills jag hittar jobb och en liten lägenhet som en vän och jag kan hyra tillsammans :)
Är otroligt glad att det blir så men är samtidigt lite rädd också...kommer jag att hitta ett till jobb för att betala hyran, hittar vi en lägenhet att bo i, kommer jag komma in på universitet till hösten? Tusen frågor och inga svar...inte än i alla fall!
Men jag är ganska hoppfull på att allt kommer gå som jag vill det! Jag tror på mig själv och har även flera fina personer i min omgivning som stöttar mig och hjälper till ifall det behövs. Och det är jag väldigt tacksam för!
Nu kommer jag alltså njuta av de dagarna som jag har kvar här i Tyskland. I helgen ska det i alla fall bli mycket fest och lite mys med kompisarna :) och sen får jag se...har inte bokat flyget än men kommer nog göra det snart.
Jag känner en sådan lättnad och lycka just nu.. kan knappt tro att allt börja gå åt rätt håll igen!
 
 
 
 
Ich habe ja in meinem letzten Eintrag geschrieben, dass ich nicht mehr dort bleiben konnte, wo ich gewohnt habe. Wie die meisten von euch schon wissen, ist der Grund dafür, dass meine Beziehung gescheitert ist. Das war oder besser gesagt ist ziemlich hart aber nix daran zu ändern! Habe viel daraus gelernt und werde mit Sicherheit nicht nochmal den gleichen Fehler machen.
Aber jetzt zu den guten Nachrichten: ich kann bei meiner alten Gastfamilie bleiben, bis sich meine Job- und Wohnsituation geklärt hat :)
Ich bin echt super glücklich darüber, habe aber gleichzeitig auch ein bisschen Angst...werde ich noch einen Job finden um die Miete bezahlen zu können, werden meine Freundin und ich eine Wohnung finden, geht alles mit der Uni gut? Ganz schön viele Fragen und noch keine Antworten.
Aber ich bin ziemlich zuversichtlich, dass alles so wird, wie ich es mir vorstelle! Ich glaube an mich und habe ein paar sehr unterstützende Leute in meinem Umfeld, die mir helfen, wenn es sein muss. Und darüber bin ich wirklich sehr glücklich!
Jetzt werde ich also meine letzten Tage hier noch richtig geniessen. Am Wochenende heisst es auf jeden Fall erst mal Party und quality-time mit Freunden :) und dann...mal schauen! Hab meinen Flug noch nicht gebucht, werde das aber die nächsten Tage erledigen.
Bin gerade super glücklich und kann es kaum glauben, dass alles anfängt so zu laufen, wie ich es gern hätte!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela