sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

Breakdowns can create breakthroughs. Things fall apart so things can fall together....

Publicerad 2013-03-20 22:30:32 i Allmänt

Som ni ser så har jag inte skrivit här på ett bra tag. Och det finns en enkel förklaring för det: jag flög till Tyskland för en dryg vecka sen och vet inte när jag kommer tillbaka! Det har hänt en grej som har gjort det omöjligt för mig att stanna kvar där jag bodde.
Jag vill komma tillbaka så snart som möjligt och håller på att leta lägenhet med två vänner från skolan. Hoppas verkligen att vi kan hitta nånting och att jag kan fortsätta mit liv i Stockholm!
Så snart som jag är tillbaka kommer jag att fortsätta blogga igen...men just nu är allting ganska tungt för mig och det finns inte så mycket att skriva om.
Det enda som verkligen känns bra att skriva om just nu är att jag är väldigt glad att jag har min mamma och några bra kompisar kvar här som jag kan prata med och de stöttar mig i allt jag gör! Det känns skönt att få lite omväxling och inte behöva tänka på allt...
 
 
Wie ihr seht, hab ich jetzt schon ne Weile schon nichts mehr hier geschrieben. Und dafür gibts auch ne einfache Erklärung: Ich bin vor einer guten Woche zurück nach Deutschland geflogen und weiss auch nicht, wann ich wieder zurückfliegen werde! Es ist leider etwas passiert, das es mir unmöglich machte, weiterhin dort zu bleiben, wo ich gewohnt habe.
Ich will so schnell wie möglich wieder zurück und bin auch schon auf der Wohnungssuche mit zwei Freunden aus der Uni. Ich hoffe wirklich, dass wir bald was finden und ich wieder zu meinem Leben in Stockholm zurückkehren kann.
Sobald ich wieder zurück in Schweden bin, werde ich auch wieder richtig bloggen...aber zur Zeit ist alles einfach ziemlich schwierig und es gibt auch gar nicht so viel zu schreiben.
Das Einzige, worüber ich kurz schreiben möchte, ist, dass ich so glücklich bin meine Mama noch ein paar gute Freunde hier zu haben, mit denen ich über alles reden kann und die mir zuhören und mich unterstützen! Es ist echt schön, ein bisschen Ablenkung zu haben und nicht die ganze Zeit an alles doofe denken zu müssen...
Also hier kommt ein grosses DANKE an meine Lieben hier!! Ihr wisst schon, wer gemeint ist <3

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela