sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

les miserables + karaoke

Publicerad 2013-03-02 13:31:03 i Allmänt

Jag hade jätte kul igår :)
Efter skolan åkte Linn, Damien och jag in till stan och åt på China Wang (tror jag i alla fall!) därefter gick vi på bio och kolla på Les Miserables. Den var helt otroligt bra! Den måste man verkligen kolla på ;) jag grät lite i slutet av filmen för den var så fin! Och jag förstår verkligen varför Anne Hathaway fick en Oscar för bästa biroll!!
Efter bion åkte vi till Solna och satt på en sportsbar och drack lite, sen åkte vi vidare till en karaokebar :D jag sjöng så klart inte men det var roligt att höra alla andra :D 
Nu ska jag göra mig i ordning och åka in till stan för att träffa en tjej som jag lärde känna när jag var barnflicka. Hon är tillbaka i Stockholm och gör praktik här :) Så vi ska ta en liten eftermiddags-fika!
 
Här kommer några bilder från kvällen:
 
   jag har aldrig sett så mycket godis på samma stället!!
ich hab noch nie so viele Süssigkeiten auf einmal gesehen!!
 
Hallo alle zusammen :)
Ich hatte nen super Abend gestern! Nach der Uni sind Linn, Damien und ich in die Stadt gefahren und haben dort in nem China-/Thairestaurant gegessen und haben uns danach Les Miserables angeschaut. Der Film war einfach der Hammer...den muss man sich anschauen! Hab am Schluss auch ziemlich geheult, weil er so schön war :D Ich versteh jetzt auch wirklich, warum Anne Hathaway einen Oscar für beste Nebenrolle bekommen hat, sie war unglaublich toll!
Danach sind wir erst in ne Sportbar und haben dort ein bisschen was getrunken und danach noch in ne Karaokebar. Wer mich kennt, weiss natürlich, dass ich niemals singen würde aber es war lustig die Anderen dabei zu sehen und zu hören ;)
Jetzt muss ich mich auch schon wieder fertig machen, um in die Stadt zu fahren. Werde mich mit einem Mädchen treffen, das ich kennengelernt habe als ich Au pair war. Sie ist jetzt zurück in Stockholm um ihr Praktikum hier zu machen. Also haben wir uns entschlossen ne kleine Nachmittags-fika zu machen :) (also Kaffe oder Tee und irgendwas leckeres zu naschen)
Achja das Wetter spielt übrigens total verrückt hier...heute als ich aufgewacht bin, hat ein kleiner Schneesturm gewütet! Und ich dachte der Frühling ist bald hier :( 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela