sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

allt går bra :)

Publicerad 2013-05-29 22:00:48 i Allmänt

Nu börjar det händer saker :) Har kollat på några rum och ska bestämma mig på fredag! Det känns väldigt kul att det går som jag vill det.
Igår jobbade jag i kyrkan och kvällen tillbringade jag i stan :) det blev mycket promenerande på Söder, god thaimat och mysig sällskap!
Idag hade vi en turbo-dag på jobbet :D allt gick dubbelt så snabbt som vanligt eller ännu snabbare! Det berodde nog på att jag var verkligen glad över att jag skulle kolla på några rum. Lite pinsamt blev det dock när jag var på väg till det första rummet idag. Gick på tunnelbanan och märkte först efter ungefär 15 minuter att jag åkte åt fel håll :D haha så typiskt mig...mitt lokalsinne är helt enkelt bäst!
 
 
 
Jetzt geht alles in die richtige Richtung :) hab mir ein paar Zimmer angesehen und am Freitag muss ich mich entschieden haben! Echt super, dass alles so läuft, wie ich es mir vorstelle.
Gestern habe ich in der Kirche gearbeitet und den Abend in der Stadt verbracht :) ein langer Spaziergang auf Södermalm, leckeres Thai-essen und gemütliche Begleitung!
Heute hatten wir einen richtigen Turbo-Tag in der Arbeit :D alles ging doppelt so schnell als normal! Aber das lag wahrscheinlich daran, dass ich so gespannt auf die Zimmerbesichtigungen war, dass ich so schnell wie möglich fertig sein wollte.
Ein bisschen peinlich wurde es allerdings, als ich auf dem Weg zur ersten Wohnung war. Bin in die Ubahn eingestiegen und hab erst nach ungefähr 15 Minuten gemerkt, dass ich in die falsche Richtung gefahren bin :D haha typisch...mein Orientierungssinn ist doch einfach der Hammer!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela