sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

cider och SL

Publicerad 2013-05-24 10:15:31 i Allmänt

Det var en bra dag på jobbet igår :) jag tog med mig fika och så blev det riktigt mysigt i kyrkan!
På kvällen fixade vi oss i ordning för att åka in till stan och ta en cider...det visade sig vara världens största glas som såg dessutom ut som ett vinglas :D det blev inte allt för sent men vi hade i alla fall kul!
Det fanns dock en grej som förstörde lite :P och det var SL! Otippat, va?! HAHA nej inte riktigt! Jag förstår inte varför tunnelbanan inte kommer i tid så att man hinner till Roslagsbanan! Istället får man springa upp till tåget som en galning bara för att se att tåget stänger dörrarna framför en när man precis har kommit fram. Blev så otroligt arg...framför allt eftersom jag verkligen sprang så fort jag kunde...inte ens några killar som ville hinna med samma tåg var snabbare än jag :P svårt att tro, jag vet, men det var verkligen så :D
Efter denna roliga springtur mådde jag illa hela vägen hem...TACK SL!
 
 
 
Gestern hatte ich einen richtig guten Tag in der Arbeit! Ich habe ein bisschen Kladdkaka mitgenommen und dann wurde es gleich ein bisschen gemütlicher in der Kirche :)
Abends sind wir dann in die Stadt gefahren. Dort haben wir das grösste Cider-Glas bekommen, das ich jemals gesehen habe :D ist auch gar nicht so spät geworden aber lustig war´s auf jeden Fall!
Leider gab es doch eine Sache, die den ganzen Abend ein wenig überschattete :P und das waren natürlich die öffentlichen Verkehrsmittel! Wieso kann die Ubahn nicht pünktlich kommen, so dass man seinen Zug noch erwischt?! Nein da muss man wie eine Verrückte rennen nur um zu sehen, wie sich die Türen des Zuges genau vor der Nase schliessen! Und ich bin wirklich gerannt, so schnell ich nur konnte...sogar ein paar Typen, die auch den selben Zug nehmen wollten, waren nicht schneller als ich. Ich weiss, schwer zu glauben, war aber wirklich so :D Nach dem ungewollten Sprint war mir natürlich auch auf dem restlichen Nachhauseweg total schlecht!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela