sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

first day at work

Publicerad 2013-05-17 16:54:56 i Allmänt

Jag hade min första dag på mitt nya jobb igår :) det gick superbra och det ska bli kul att fortsätta jobba där!
Men dagen började tyvärr inte så bra...på vägen till jobbet stannade bussen och en annan busschaufför skulle ta över men den kom först efter ungefär 15 minuter! Så alla satt på bussen och väntade tills han kom...i och med att han kom alldeles för sent kom jag också för sent till jobbet. På första dagen. Bra start. Nej det var inte så farligt men det känns inte så kul att vara försenad till jobbet när man precis har börjat!
 
Efter jobbet mötte jag Linn i stan och vi shoppade lite och fikade innan det var dags att åka vidare för att kolla på andra delfinalen i Eurovision! Jag blev lite besviken den här gången...tyckte inte att nån var så bra. I tisdags var Nederländerna min stora favorit men igår var det ingen som jag blev jätte imponerad av.
Får se vem som vinner på lördag :) ska bli kul att se allas bidrag, även Tysklands!
 
jag jobbade med en annan tjej igår och hennes mamma kom förbi och tog med sig såna här till oss två! super gulligt :) och jag tyckte den var god även fast jag inte tycker om kaffe!
ich hab gestern mit nem anderen Mädchen zusammengearbeitet und ihre Mama ist irgendwann mal gekommen und hatte sowas für uns dabei! echt super nett :) und es hat mir geschmeckt, obwohl ich ja eigentlich keinen Kaffee trinke!
 
fika i solen :)
 
 
 
Ich hab gestern meinen ersten Tag bei der neuen Arbeit gehabt :) ist echt super gelaufen und ich freu mich jetzt schon dort weiter zu arbeiten!
Nur leider hat der Tag nicht ganz so gut angefangen...auf dem Weg in die Arbeit hab ich den Bus zur Ubahn genommen. Bei einer Haltestelle ist unser Busfahrer ausgestiegen, weil er von einem anderen abgelöst werden sollte. Der neue Busfahrer ist aber erst nach ungefähr 15 Minuten gekommen! Und deswegen bin ich natürlich erstmal zu spät in die Arbeit gekommen. An meinem ersten Tag. Guter Start...
Naja war nicht allzu schlimm aber trotzdem! Man kommt sich ja schon doof vor, wenn man gleich am ersten Tag zu spät kommt.
 
Nach der Arbeit hab ich meine Freundin, Linn, in der Stadt getroffen. Wir haben ne kurze Shoppingrunde eingelegt und danach noch ein bisschen Kuchen verspeist :) zusammen sind wir dann zu einem Freund gefahren und haben uns dort das zweite Halbfinale vom Eurovision angeschaut. Bin ein wenig enttäuscht gewesen gestern...am Dienstag hatte ich einen grossen Favoriten, nämlich Holland! Aber gestern war keiner dabei, den ich super gut fand.
Naja mal gucken, wer am Samstag das Rennen macht :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela