sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

french-german meeting in stockholm

Publicerad 2013-05-21 19:25:24 i Allmänt

Det var en jätte rolig grej som hände på jobbet igår! Min gamla franska lärare från gymnasiet var där och kollade på kyrkan :) jag blev väldigt förvånad först men gick fram till honom sen och så pratade vi lite. I början kände han nog inte igen mig...jag tror det berodde mest på att jag var väldigt blond förut :) hur står är chansen att träffa sin gamla lärare från Tyskland i Stockholm?! :D Tyckte det var väldigt roligt!
 
 
lite bilder som jag tog på jobbet igår
 
ein paar Bilder, die ich gestern in der Arbeit gemacht habe
 
 
Gestern ist ne echt lustige Sache passiert: ich hab meinen alten Französischlehrer in der Arbeit gesehen! War erst total erstaunt, bin dann aber zu ihm hin und hab ein bisschen mit ihm geredet :) er hat mich erst nicht richtig erkannt...glaube das liegt daran, dass ich früher seeehr blond war!
Haha also wie gross ist die Chance seinen alten Lehrer in einem anderen Land zu treffen?! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela