sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

good day

Publicerad 2013-05-13 22:03:36 i Allmänt

Vilken bra dag det var idag :)
Först var jag på jobbintervju och det gick tydligen bra eftersom jag har fått jobbet! Det blir bara några dagar i veckan och nästa vecka men alltid nånting :) efter det satt jag lite ute i solen och njöt av värmen.
På eftermiddagen skypeade jag med mamma! Vi har inte pratat ordentligt sen jag kom tillbaka till Sverige för mer än en månad sedan. Så det var jätte kul att snacka med henne :) vi hann med en hel del under de två timmarna men inte allt så det ska bli mer skype i veckan! Ser redan fram emot det. Det känns ganska konstigt nu att inte ses varje dag som vi gjorde för inte alls länge sen när jag var i Tyskland....men man vänjer sig.
Helt otroligt hur fort den här månaden har gått. Jag har jobbat en hel del i början framför allt och träffat massor fina människor och så har det blivit mycket snack om allt som har hänt. De senaste dagarna/veckan tyckte jag var lite jobbiga...men nu börjar jag känna mig lite mer positiv inför allt som kommer :) och det är en riktigt bra känsla!
 
 
 
Heute war ein guter Tag :)
Erst war ich bei einem Vorstellungsgespräch und das ist ziemlich gut gelaufen...hab nämlich den Job bekommen! Sind zwar nur ein paar Tage diese und nächste Woche aber trotzdem etwas :) danach bin ich ein bisschen draussen gesessen und hab die Wärme genossen.
Am Nachmittag hab ich dann mit Mama geskypt. Wir haben eigentlich gar nicht richtig geredet seit ich wieder zurück in Schweden bin, und das ist jetzt schon über ein Monat! Es war also echt schön mal wieder mit ihr zu reden :) wir haben zwei Stunden geratscht aber das reicht natürlich nicht, also wird diese Woche auf jeden Fall nochmal geskypt :) freu mich jetzt schon drauf! Es ist echt komisch, dass wir uns nicht mehr jeden Tag sehen aber irgendwie gewöhnt man sich auch dran...
Echt krass, wie schnell dieser Monat vergangen ist. Ich hab ziemlich viel gearbeitet, am Anfang vorallem, und viele tolle Menschen getroffen mit denen ich über alles und nichts reden kann. Hab die letzten Tage einen kleine Durchhänger gehabt...aber jetzt fühl ich mich ein bisschen positiver angesichts aller Sachen, die noch so auf mich zukommen! Und das fühlt sich echt gut an :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela