sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

Prometheus

Publicerad 2013-05-27 20:08:38 i Allmänt

Vilket tråkigt väder det var igår :( synd att det började regna och inte fortsatte som det var på förmiddagen!
Men jag hade en jätte mysig dag ändå :) och var inte alls trött även fast jag bara sov i 5 timmar (vilket inte är mycket för någon som helst vill sova 10 timmar varje natt!)
Det blev  Prometheus på kvällen sen också...vilken konstig/dålig film :D Den bekräftade bara min åsikt om såna alien-filmer, nämligen att de är väldigt konstiga! Men det kanske berodde på att jag inte var super uppmärksam när jag kollade på den :D
 
Idag gick tiden väldigt fort på jobbet! Det kändes som jag bara var där i 2-3 timmar :) en av mina arbetskollegor och jag kom på att vi ska börja lösa korsord och det gör att tiden går super fort! En riktig bra ide var det :)
 
 
 
 
Gestern war das Wetter sehr seltsam hier...am Vormittag hatten wir strahlenden Sonnenschein und 23 Grad aber leider hat es dann total zugezogen und zu regnen angefangen :(
Ich hatte aber trotzdem einen super gemütlichen Tag :) und war auch gar nicht müde, obwohl ich nur 5 Stunden geschlafen habe (nicht gerade viel für jemanden, der am liebsten 10 Stunden jede Nacht schlafen möchte!)
Am Abend war dann Prometheus angesagt...was für ein seltsamer Film :D der hat meine Meinung über solche Alienfilme nur bestätigt, nämlich dass die total schlecht und komisch sind! Aber das könnte natürlich auch drangelegen haben, dass ich nicht wirklich aufgepasst habe :D
 
Heute ist die Zeit in der Arbeit total schnell vergangen! Es ist mir vorgekommen, als wäre ich nur so 2-3 Stunden dort gewesen. Eine meiner Arbeitskolleginnen und ich sind auf die Idee gekommen, Kreuzworträtsel zu lösen und das hilft echt, damit die Zeit schneller vergeht :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela