sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

sandmannen

Publicerad 2013-05-08 19:24:28 i Allmänt

Det blev en ganska kort dag på jobbet men bara för vi jobbade redan i måndags pga röd dag imorgon :) efter det fortsatte jag läsa lite i en ny bok, nämligen "Sandmannen" av Kepler. Det är fjärde boken som han har skrivit och jag har läst de andra tre också. De är så otroligt bra! Kan knappt sluta läsa och har redan lite ångest över att det inte finns en till :D därför försöker jag att inte läsa alltför fort men det är ganska svårt för den är så bra...knepigt det hela :D
Till middag blev det pasta med en sås med räkor, tomater och paprika i...de som känner mig vet att jag egentligen inte äter nåt av de sakerna :D men jag blev själv förvånad över hur god såsen var när jag hade petat bort tomaterna och paprika! 
 
 
 
 
Heute hatten wir nen ziemlich kurzen Tag in der Arbeit, weil wir am Montag schon ein bissl was gemacht haben (ist ja Feiertag morgen!)
Danach hab ich ein bisschen in einem neuen Buch weitergelesen, das "Sandmannen" heisst und von nem schwedischen Autor ist. Das ist das vierte und letzte Buch von ihm. Und bis jetzt ist es so gut wie der Rest auch :) versuche langsam zu lesen, nur um nicht gleich wieder fertig zu sein...aber das ist so schwer, weils einfach zu gut ist :D komplizierte Sache..
Zum Abendessen gabs heute Pasta mit ner Sauce in der Tomaten, Paprika und Garnelen waren...wer mich kennt, weiss, dass ich eigentlich nichts davon mag! Aber ich war selbst erstaunt, wie gut die Sauce war, nachdem ich die Tomaten und Paprika weggemacht hab :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela