sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

yesterday

Publicerad 2013-05-19 19:55:40 i Allmänt

Dagen började verkligen inte så bra igår! Jag hällde kokande vatten över min fot :( gjorde verkligen skit ont!! Nu är det två stora blåsor kvar på foten och det gör knappt ont längre...det är skönt i alla fall. Men igår var det inte roligt...som tur var kunde jag ha ballerinas på mig, strumpor eller andra skor hade inte funkat! Och så behövde jag inte gå så mycket på jobbet igår vilket var väldigt skönt :)
Efter jobbet mötte jag upp några kompisar vid Mälarpaviljongen :) super mysigt där! Att sitta på en liten terrass på vattnet som gungar lite i solen...fantastikst skönt!
På kvällen kollade vi såklart på Eurovisions stora final! Jag blev lite besviken över att både Holland och Sverige inte fick fler poäng :( men Danmarks bidrag var ganska bra också. Tysklands låt behöver jag väl inte ens säga nånting om :P 
Det blev tyvärr inget festande efter Eurovision eftersom jag jobbade idag också.
 
 
 
Mein Tag hat gestern wirklich nicht gut angefangen! Ich hab mir kochendes Wasser über meinen Fuss gegossen :( hat echt scheiss weh getan!! Jetzt sind noch zwei grosse Blasen übrig und es tut, Gott sei Dank, auch fast nicht mehr weh. Aber gestern wars echt richtig doof...konnte zum Glück Ballerinas anziehen, Socken oder geschlossene Schuhe hätten echt nicht geklappt. Ich musste auch fast nicht rumlaufen in der Arbeit gestern, echt angenehm!
Nach der Arbeit hab ich ein paar Freunde beim "Mälarpaviljongen" getroffen :) Das ist ein Paviljong mit ner kleinen Terrasse, die auf dem Wasser schwimmt! Echt super gemütlich dort in der Sonne zu sitzen und ein bisschen auf dem Wasser rumzuschaukeln :)
Am Abend haben wir uns dann natürlich den Eurovision Song Contest angeschaut! War schon ein bisschen enttäuscht, dass Holland und Schweden nicht mehr Punkte bekommen haben :( aber Dänemark war auch ganz gut. Naja Deutschlands Beitrag war nicht so der Knaller fand ich...und dann auch noch Lenas Patzer bei der Punktevergabe...hätte besser laufen können ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela