sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

Café 60

Publicerad 2013-10-28 00:25:04 i Allmänt

För några dagar sen kom Charlotte och Kimberley hit för en liten semester här i Stockholm. Charlotte lärde jag känna i början av min tid som barnflicka och vi umgicks väldigt mycket. Det var jätte kul att se båda två efter så lång tid igen :) senast de var här var i maj förra året så det var ett tag sen! 
Vi hann tyvärr bara med en fika idag...men det väldigt kul att prata om gamla tider och allt som har hänt sen hon flyttade tillbaka till Holland. Det får inte gå så mycket tid tills vi ska ses igen! Så antingen får jag ta en liten weekend eller nåt i Holland snart eller så får de komma tillbaka. Jag är nöjd oavsett ;)


Vor ein paar Tagen sind Charlotte und Kimberley hierher gekommen, für einen kurzen Urlaub. Ich habe Charlotte kennengelernt, als ich als Au pair gearbeitet habe und wir haben ziemlich viel miteinander gemacht. Es war echt super die beiden nach so langer Zeit wieder zu sehen :) das letzte Mal waren sie im Mai letztes Jahr hier, ist also schon eine Weile her!
Wir haben es leider nur geschafft, uns heute bei Kaffee und Kuchen zu treffen aber es war echt super, über alte Zeiten reden und alles, was passiert ist, seitdem sie wieder nach Holland gezogen ist. Dieses Mal darf wirklich nicht wieder so viel Zeit zwischen unseren Treffen vergehen! Also müssen die Beiden entweder bald wieder hierher kommen oder ich mache einen kleinen Abstecher nach Holland. Ich wäre mit beiden Alternativen zufrieden ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela