sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

endlich ruhe

Publicerad 2013-10-11 17:08:54 i Allmänt

Så nu är det fredag och därmed helg :) så härligt! Jag ska bara ta det lugnt och sova jätte mycket. Känns inte riktigt som jag hunnit sova så mycket som jag borde. Nja nu kommer jag i alla fall njuta för fullt av helgen :)
 
Vad finns det att berätta om de senaste dagarna? Mycket jobb i tisdags och onsdags, som vanligt alltså. Efter jobbet i onsdag stannade vi kvar och åt middag, super trevligt och mysigt :) det blev lite olika tyska korvar, sauerkraut, en sopppa och käsekuchen (en tysk kaka) till efterrätt! Och allt fixade jag :) 
 
Igår åkte jag en sväng till jobbet vid lunch och sen vidare till Linn ett tag för lite tjejprat och sånt :) På kvällen blev det taccos och mys :)
Idag stod några jobbsamtal på programmet och jag tvättade. Resten av dagen tänkte jag bara slappa och kolla på serier!
Önskar er alla en super trevlig helg :)
 
hösten är här...
Der Herbst ist jetzt wirklich hier...
 
 
So jetzt ist endlich Freitag und damit Wochenende :) so toll! Ich werde nur chillen und ganz viel schlafen. Bin in den letzten Tagen zu nicht allzu viel Schlaf gekommen :P naja jetzt werde ich auf jeden Fall das Wochenende richtig genießen :)
 
Was gibt es sonst so zu erzählen? Es gab viel zu tun in der Arbeit am Dienstag und Mittwoch, wie immer also. Nach der Arbeit am Mittwoch sind wir dort geblieben und haben gemeinsam Abend gegessen, super gemütlich und lustig :) es gab Frankfurter, Rostbratwürste, Sauerkraut, leckeres Brot, Pfannkuchensuppe und Käsekuchen! Fast wie zu Hause :)
 
Gestern bin ich kurz in die Arbeit und danach eine Weile zu Linn für Mädchengespräche und so :) abends gab es dann Taccos.
Heute standen ein paar Anrufe, die ich für die Arbeit erledigen musste, auf dem Program. Den Rest des Tages werde ich einfach nur chillen und mir irgendeine Serie ansehen!
Wünsche euch ein schönes Wochenende :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela