sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

free day

Publicerad 2013-10-17 20:15:50 i Allmänt

Min lediga dag idag blev inte alls så lugn som jag trodde! Jag tvättade två maskiner, dammsög, dammtorkade, torkade golvet, plockade bort lite grejer, städade badrummet, jobbade lite emellanåt och så spelade jag pingis med min roomie :) vi har ju ett pingisbord i rummet utanför. Det var super kul och vi ska göra det lite oftare nu :) dessutom har vi bestämt oss att vi ska börja träna tillsammans! Vi vet inte riktigt än vad det blir men nån sorts träning iaf :)
Nu ska jag duscha och sen värma min vetekudde och chilla framför datorn :) önskar er en trevlig kväll!
 
 
Mein freier Tag heute war gar nicht so ruhig, wie ich eigentlich geplant hatte! Ich habe Wäsche gewaschen, staubgesaugt, staubgewischt, den Boden gewischt, ein bisschen aufgeräumt, das Badezimmer geputzt, ein bisschen gearbeitet und Tischtennis mit meiner Zimmernachbarin gespielt :) wir haben im Zimmer nebenan nämlich einen großen Tischtennistisch. Das war echt super lustig und wir werden von jetzt an ein wenig öfter spielen :) außerdem haben wir uns dazu entschlossen, gemeinsam zu trainieren! Wir wissen noch nicht genau, was wir machen wollen, aber irgendwas finden wir bestimmt :)
Jetzt werde ich kurz unter die Dusche hüpfen und mir dann mein Wärmekissen in der Mikro aufwärmen und vor dem Laptop chillen :) wünsche euch einen schönen Abend!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela