sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

kallt!

Publicerad 2013-10-17 11:16:22 i Allmänt

Woohoo idag är ja ledig :) jag ska ta det lugnt och vila upp mig inför helgen tror jag. Ska jobba som vanligt imorgon, på lördag i kyrkan och på söndag ska jag till Uppsala choklad & kaffefestival och stå på mässan där! Det blir alltså ingen lugn helg för min del. Som tur är ska jag inte jobba på måndag så det blir en liten mini-helg istället :)
Igår var det ännu en lång dag på jobbet och jag var så glad att komma hem vid kl 19 att jag tillbringade kvällen med lite mat framför några avsnitt Desperate Housewives tills jag somnade :) nu är jag hyfsat utvilad, har dock ont i ryggen. Min vetekudde kommer komma till användning även idag ;)
En grej som jag har tänkt på väldigt mycket de senaste dagarna...varför är det redan så kallt ute? :( jag har med mig mössa och vantar varje morgon nu! Inte okej. Men men inte så mycket att göra åt tyvärr, det är bara att gilla läget och kanske köpa en mysig sjal eller nåt då blir det lite mysigare på en gång :)
 
 
 
Woohoo heute habe ich frei :) werde nur chillen und mich ausruhen, damit ich für´s Wochenende fit bin. Morgen arbeite ich normal, am Samstag in der Kirche und am Sonntag auf einer Messe in Uppsala. Also kein ruhiges Wochenende für mich. Zum Glück habe ich am Montag frei, ein ein-Tag-Wochenende :)
Gestern hatte ich noch einen langen Arbeitstag und war echt froh als ich um 19 Uhr dann endlich zu Hause war. Habe den Abend mit ein bisschen Essen und ein paar Folgen Desperate Housewives im Bett verbracht, bis ich eingeschlafen bin :) ich bin einigermaßen ausgeschlafen heute, habe aber Rückenschmerzen :P zum Glück habe ich mein Wärmekissen ;)
Eine Sache, an die ich in den letzten Tagen ziemlich viel gedacht habe...wieso ist es schon so kalt draußen? :( jeden Morgen auf dem Weg zur Arbeit habe ich meine Mütze und Handschuhe dabei! Finde ich gar nicht gut. Aber leider nicht viel zu machen, außer vielleicht einen dicken Schal zu kaufen, dann wird es gleich viel gemütlicher :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela