sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

mys

Publicerad 2013-10-07 17:40:46 i Allmänt

Vilken dålig uppdatering över helgen, jag vet! Men jag hade alldeles för kul för att sätta ner mig vid datorn och skriva :D Sorry!
Nu ska ni få höra vad jag har gjort de senaste dagarna.
I fredags mötte jag upp Linn och en av hennes tjejkompisar i stan och vi kollade runt och köpte lite grejer. Bland annat Rosa Bandets armband och ljuset :) de var super fina och tjänar ett gott syfte! Sen åkte vi hem till Linn för att baka bullar, det var ju kanelbullens dag! Det var första gången för mig och vi lyckades verkligen super bra tyckte jag. Det blev både kanel- och vaniljbullar och jag måste säga att vaniljbullarna nästan var godare :) Vi tillbringade kvällen i hennes soffa med Idol, Hela Sverige bakar och en massa bullar...super mysigt!
I lördags följde jag med till crossbanan och ångrade mig efter bara en kort stund :( det var nämligen super kallt!! Men jag stod ut och hejade på Jessica :) på kvällen blev det hemmafest hos en av mina gamla kurskamrater. Mycket vin, bra musik, roliga drickspel och super härliga människor gjorde denna kväll riktigt bra :)
Söndagen började med lite städning och en god frukost. Lite senare åkte jag till stan där det blev fika, middag och bio :) har inte haft en så mysig dag på länge!! Hösten kändes plötsligt mycket mindre jobbig ;)
Idag har jag varit i stan och ville köpa en lampa men tyvärr hittade jag ingen...så det blev en massa ljus istället :) tog lite bilder som ni ser här:
 
 
 
 
Ja, ich weiß...ich habe das ganze Wochenende über nicht hier geschrieben! Aber ich hatte einfach zu viel Spaß, um mich an den Laptop zu setzen :D Sorry!
Jetzt erzähle ich aber, was ich so in den letzten Tagen gemacht habe.
Am Freitag habe ich Linn und eine ihrer Freundinnen in der Stadt getroffen und wir sind ein bisschen rumgelaufen und haben ein paar Kleinigkeiten gekauft. Unter anderem ein Armband und Kerze, die einem guten Zweck dienen. Dann sind wir zu Linn nach Hause gefahren und haben dort Kanelbullar (sowas ähnliches wie Zimtschnecken) gebacken, es war nämlich der Tag des Kanelbullars! Für mich war es das erste Mal, dass ich welche selber gebacken habe, was schon fast eine Schande ist, immerhin wohne ich jetzt schon über drei Jahre hier! Den Abend haben wir also mit Idol, einem Backprogramm und Bullar verbracht :)
Am Samstag bin ich mit zur Motocrossbahn gefahren, habe das aber nach einer Weile auch bitterlich bereut :( es war nämlich richtig kalt! Aber ich habe es durchgestanden und habe Jessica angefeuert :) abends war ich dann auf eine Hausparty eingeladen. Viel Wein, gute Musik, lustige Drinkspiele und herrliche Leute haben diesen Abend richtig gut gemacht :)
Den Sonntag habe ich mit aufräumen und einem leckeren Frühstück angefangen. Ein bisschen später bin ich dann in die Stadt gefahren und habe dort einen Smoothie getrunken, abend gegessen und war im Kino :) habe schon lange keinen so gemütlichen Tag gehabt! Da fühlt sich der Herbst auf einmal nicht mehr allzu schlimm an ;)
Heute war ich in der Stadt, weil ich eine Lampe kaufen wollte, habe aber leider keine gefunden...anstatt dessen habe ich ganz viel Kerzen gekauft, die ihr auf den Bildern seht :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela