sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

snö...

Publicerad 2013-10-19 09:31:14 i Allmänt

Jag hann tyvärr inte updatera igår eftersom jag åkte till Jessica direkt efter jobbet :) På jobbet förberedde vi allting inför mässan i Uppsala, hoppas det går bra för dem idag, imorgon ska jag dit.
Hos Jessica åt vi middag, kollade på Despicable Me 2 och Idol :) riktigt mysigt! Vi blev så trötta båda två att jag åkte hem efter det och somnade direkt!
Det snöade lite grann igår förmiddag!! Jag blev helt chockad...man kan väl säga att det är vinter nu eller?! Inte kul alls :( men det enda jag kan tänka på är att det bara är två månader kvar tills jag äntligen ska åka hem :) jag ska fira jul och nyår hemma, mysa mycket, festa loss och bara ha kul! Jag längtar så otroligt mycket och räknar verkligen dagarna tills det äntligen är dags att åka till Arlanda och hoppa på planet :)
Så nu ska jag göra mig i ordning för jobbet, får se vad som händer sen! Ha en fin helg allihopa :)
 
 
Habe es gestern leider nicht geschafft, hier was zu schreiben, weil ich nach der Arbeit gleich zu Jessica gefahren bin :) in der Arbeit haben wir alles vorbereitet für die Messe in Uppsala, hoffentlich läuft es heute gut, morgen arbeite ich dann dort.
Bei Jessica zu Hause haben wir gegessen, uns Despicable Me 2 und Idol angesehen :) ein sehr gemütlicher Freitagabend!
Gestern Vormittag hat es ein wenig GESCHNEIT!! Ich konnte es kaum fassen...aber zum Glück ist der Schnee nicht liegen geblieben. Man kan also sagen, dass der Winter hier ist oder?! Echt nicht lustig :( aber das Einzige, an das ich zur Zeit denken kann, ist dass ich in zwei Monaten endlich nach Hause fliegen werde :) bin über Weihnachten und Silvester und ungefähr zwei Wochen danach daheim! Das wird so toll, kann es kaum erwarten und zähle jetzt schon die Tage bis ich endlich zum Flughafen fahren und ins Flugzeug steigen darf :)
So jetzt muss ich mich für die Arbeit fertig machen, mal sehen was ich danach mache! Habt ein schönes Wochenende :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela