sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

uppsala

Publicerad 2013-10-21 12:02:54 i Allmänt

Hej alla läsare :)
nu är helgen över och det betyder en ledig dag för mig! Helgens jobb gick övantad bra, speciellt igår på mässan blev det en lyckad dag för oss :) vi sålde som bara den, alla besökare var super trevliga, mässan var bra organiserad och på slutet hann jag gå runt och köpa lite gott också. Ska ta bilder på allt sen och lägga upp...men som ni kan tänka er blev det mycket choklad ;)
Det hände dock en liten grej som jag inte blev så glad över, jag tappade nämligen mobilen i toaletten :( först blev jag jätte arg men sen skrattade jag som bara den :D det är självklart att sånt bara händer mig! Men jag behöver en ny iaf, så det gör inte så mycket. Min har ju krånglat i flera månader och nu är den helt galen, kameran sätter på sig hela tiden och massa sånt! Ska bli skönt att ha en ny mobil som funkar och är snabb också :)
 
I lördags åkte jag och Jessica till Ikea efter jobbet :) så kul! Älskar verkligen Ikea och jag hade en hel lista med grejer jag behövde köpa, glömde så klart hälften men nu börjar det likna nånting här hos mig! Köpte bland annat en jätte fin lampa och kuddfodral till mina stora kuddar. Ska ta lite bilder senare och visa allt :)
Efter vår utflykt till Ikea åkte vi hem till mig för att lämna alla grejer och sen fortsatte vi hem till Jessica för film och choklad. Vi kollade på Mammas pojkar, den var helt okej men slutet var riktigt dåligt tyvärr.
 
Idag ska jag nog mest bara ta det lugnt och kanske fika lite :)
 
Köttbullar :)
 
Uppsala
 
Hallo meine lieben Leser :)
jetzt ist das Wochenende vorbei und das heißt ein freier Tag für mich! Die Arbeit am Wochenende ist super gelaufen, vorallem gestern auf der Messe. Wir haben super verkauft, alle Besucher waren sehr freundlich, die Messe war gut organisiert und am Schluss habe ich es sogar noch geschafft, rumzulaufen und ein paar leckere Kleinigkeiten zu kaufen :) muss später noch alles fotografieren, damit ich euch meine Einkäufe zeigen kann.
Es ist doch eine Sache passiert, über die ich mich nicht besonders gefreut habe, ich habe nämlich mein Handy in die Toalette fallen lassen :( zuerst war ich total sauer aber dann habe ich nur gelacht :D natürlich kann sowas nur mir passieren! Ich brauche aber sowieso ein neues, es ist also nicht allzu schlimm. Mein Handy hat ja schon seit Monaten gesponnen und jetzt ist es total verrückt, die Kamera schaltet sich die ganze Zeit von alleine an und solche Sachen. Ach wie toll das wird, ein neues Handy zu haben, das funktioniert und auch noch schnell ist :)
 
Am Samstag sind Jessica und ich nach der Arbeit zu Ikea gefahren :) super toll! Ich hatte eine ganze Liste mit Sachen, die ich brauche, habe natürlich die Hälfte vergessen aber jetzt wird es schön langsam wirklich so, wie ich es mir vorgestellt habe hier bei mir zu Hause :) Habe unter anderem eine sehr schöne Lampe und Kissenbezüge gekauft. Mache später ein paar Bilder und zeige euch alles!
 
Heute werde ich wahrscheinlich zum größten Teil chillen...das habe ich mir verdient :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela