sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

birthday-bash :)

Publicerad 2013-09-29 22:35:52 i Allmänt

Va snabbt denna helgen rusat förbi!! Men som man säger...time flies when you´re having fun :) och jag hade verkligen jätte kul!
Gick på bio i fredags, kollade på Familjetrippen som var så rolig :) skrattade jätte mycket, bland annat pga en annan biobesökares skratt :D efter filmen fick jag cykla hem i regnet vilket var mindre roligt men sen var det skönt att komma hem till en varm och mysig säng iaf!
Som sagt jobbade jag både igår och idag. Efter jobbet igår hade jag exakt en timme på mig för att fixa mig i ordning för Jessicas födelsedagsfest :) blev lite stressigt med allt jag skulle släpa med mig men jag hann såklart!! Hon fick några jätte stora helium-ballonger av mig och ett presentkort av oss allihopa. Gissa om hon vart glad :) vi åt super god mat och efterrätt, spelade spel och drack gott vin innan vi drog till stan! En riktigt lyckad kväll tyckte jag :)
Imorse var jag liiiite trött men mådde bra annars, så jag klarade jobbet utan problem! Efter jobbet åkte jag till Jessica igen för att hämta mina grejer som jag lämnade igår. Vi åt middag tillsammans och kollade på The Croods, en jätte gullig animerad film :)
Nu ska jag snart gå och lägga mig...behöver ladda batterierna inför veckan! Ha en mysig söndagkväll allihopa :)
 
 
 
 
 
Das Wochenende ist so schnell vergangen!! Aber wie sagt man so schön...time flies when you´re having fun :) und Spaß hatte ich wirklich!
Am Freitag war ich im Kino und habe mir We´re the Millers angesehen, ein super lustiger Film :) habe total viel gelacht, unter anderem wegen der Lache einer anderen Kinobesucherin :D nach dem Film, bin ich dann im Regen heimgeradelt, was nicht ganz so lustig war aber angenehm dann in ein warmes Bett zu kommen!
Wie ich schon erwähnt habe, habe ich gestern und heute gearbeitet. Nach der Arbeit gestern, hatte ich genau eine Stunde, um mich für Jessica´s Geburtstagsparty fertig zu machen :) ein bisschen stressig war es schon, mit allen Sachen, die ich mitschleppen musste aber ich habe es natürlich pünktlich geschafft! Von mir hat sie ein paar riesige Helium-Ballons bekommen und dann haben wir noch alle zusammengelegt für einen Gutschein. Sie hat sich echt total gefreut :) wir Mädels haben super lecker gegessen, Spiele gespielt und leckeren Wein getrunken bevor wir dann in die Stadt sind und Party gemacht haben. Ein gelungener Abend :)
Heute morgen war ich ein biiiischen müde aber ansonsten ging es mir super, habe also den Arbeitstag ohne Probleme überstanden! Nach der Arbeit bin ich dann wieder zu Jessica, um meine Sachen zu holen, die ich gestern dort gelassen habe. Wir haben gemeinsam Reste gegessen und uns The Croods angesehen, ein super süßer animierter Film :)
Jetzt werde ich mich gleich hinlegen...muss für diese Woche fit sein! Habt einen gemütlichen Sonntagabend alle zusammen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela