sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

details

Publicerad 2013-09-23 19:51:38 i Allmänt

Så nu ska ni få en lite mer detaljerad rapport från helgen :)
Som sagt åkte jag till Jessica i fredags för att träna. Det var länge sen jag var på ett gym senast så jag trodde att jag skulle dö på en gång men det gick mycket bättre än förvantad! Har fortfarande lite träningsvärk i magen men annars var det riktigt skönt...framför allt för axlarna och nacken. Har haft lite ont hela förra veckan :P
Efter vår lyckad workout gick vi hem till henne, duschade, åt kringlor och lite choklad och kollade på Idol :) en riktig mys-kväll med andra ord!
På lördag morgon var det dags att åka till crossbanan där jag mest njöt av det härliga vädret och kollade på Jessica som bara bli snabbare och bättre med varje gång hon kör :) är stolt på henne!! När vi var där fick jag ett sms av en annan tjejkompis som frågade om jag hade lust att dra ut på kvällen. Först tvekade jag lite (var tvungen att jobba på söndag!) men sen tänkte att jag bara lever en gång ;) efter körningen på crossbanan, åkte jag alltså hem och gjorde mig i ordning för en rolig kväll med Linn och Maria. Vi drack lite gott och lyssnade på massa gamla låtar hos Linn först innan vi drog ut på stan en liten sväng. Men eftersom jag jobbade igår åkte jag hem tidigt!
Jag var relativ pigg när larmet ringde vid 8 och det var dags att åka till jobbet där vi hade lakritscafé :) det var ganska lugnt och vi hade massa gott att äta, bland annat en super god chokladkaka, jordgubbssviss och en tallrik med olika ostar och allt med lakrits såklart :) Där fick jag också en uppdatering över hur det gick på mässan i Västerås. De var så himla duktiga och sålde slut på allting att vi inte ens hade några kolor att sälja på caféet!! Men det är bara kul :)
Efter jobbet åkte jag hem, åt lite och tog det lugnt. Sen var det dags att återigen åka till stan för lite mys och film :) skön avslutning på helgen!
Ja, och vad har jag gjort idag? Inte mycket :D var i Mörby Centrum en sväng och köpte lite grejer annars har jag bara chillat hemma. Hade ju ingen riktig helg...så jag passade på att lata mig idag! Nu tänkte jag laga lite mat och sen fortsätta med min Desperate Housewives-maraton :)
 
 
So jetzt kommt ein ausführlicher Bericht von meinem Wochenende :)
Wie ich schon geschrieben habe, bin ich am Freitag zu Jessica gefahren, um mit ihr ins Fitnessstudio zu gehen. Ist schon eine Weile her, dass ich trainiert habe aber es ist viel besser gelaufen, als ich gedacht habe! Ich habe zwar immer noch einen Muskelkater im Bauch aber ansonsten war es richtig gut sich auszupowern und vorallem für meine Schultern und Nacken. Hatte nämlich die ganze letzte Woche ein bisschen Schmerzen :/ Nach unserem erfolgreichen Workout sind wir wieder zu Jessica, haben geduscht, Brezen und Schokolade gegessen und uns Idol angeschaut :) ein richtig gemütlicher Abend!
Am Samstagmorgen sind wir dann zur Motocrossbahn gefahren, wo ich zum größten Teil das tolle Wetter genossen habe. Ein bisschen unerwartet, bekam ich eine SMS von einer anderen Freundin, die wissten wollte, ob ich Lust hatte, wegzugehen. Zuerst habe ich ein wenig gezögert (musste ja am Sonntag arbeiten) aber dann dachte ich mir, dass man nur einmal lebt ;) also bin ich abends zu ihr gefahren! Dort waren wir dann drei Mädels und haben lecker was getrunken und uns ganz viele alte Lieder angehört, bevor wir dann eine Runde in die Stadt sind. War aber ziemlich früh zu Hause, musste ja arbeiten!
Gestern war dann arbeiten angesagt und zwar in unserem Lakritzcafé :) war ziemlich ruhig und wir hatten eine Menge Leckereien zu essen...also nicht wirklich ein anstrengender Arbeitstag! Eine meiner Arbeitskolleginnen kam auch und berichtete, wie es auf der Messe gelaufen ist. Sie waren so fleißig und haben alles verkauft, sodass wir nicht mal ein Salmiakkola zum Verkauf im Café hatten!! Aber das ist ja eigentlich nur gut :)
Ja, was habe ich heute gemacht? Nicht viel :D war kurz in Mörby Centrum und habe ein paar Kleinigkeiten eingekauft und ansonsten habe ich nur zu Hause gechillt. So und jetzt werde ich mich wieder meinem Desperate Housewives-Marathon hingeben :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela