sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

hard work

Publicerad 2013-09-20 15:05:20 i Allmänt

Det är fredag idag :) det beyder att den här tunga veckan är slut nu! Jag hade bara några jobbsamtal att ringa idag men annars är jag ledig. Ska diska och städa lite och äntligen prata med mamma också! Hon har inte haft internet på en månad för de flyttade men nu är det dags igen :) det finns ju en hel del att berätta. Bland annat en väldigt stor grej som jag valt att inte berätta för er än heller. Jag har nämligen hoppat av plugget och jobbar halvtid nu på kola-jobbet :) jag och min chef har pratat igenom allt och det känner super kul att hon litar på mig så pass mycket att jag kan ta över vissa uppgifter! 
Ikväll ska jag åka och träna med Jessica...jag kommer säkert dö :D har redan nu ont i hela kroppen från jobbet! Men efteråt ska vi äta nåt gott, dricka lite vin och kolla på film...belöning ;)
 
 
Freitag :) das heißt, diese anstrengende Woche ist endlich vorbei! Heute hatte ich nur ein paar Telefonate für die Arbeit zu erledigen, ansonsten habe ich frei. Muss unbedingt abwaschen und ein bisschen putzen! Und heute kann ich endlich mal wieder mit Mama quatschen :) sie hat jetzt einen Monat lang kein Internet gehabt, weil sie umgezogen sind! Es gibt also einiges zu erzählen. Unter anderem eine ziemlich wichtige Sache, die ich auch euch noch nicht erzählt habe. Ich habe mich nämlich dazu entschlossen, dieses Semester doch nicht zu studieren, sondern das Angebot meiner Chefin bei Salmiakkola angenommen, dort 50% zu arbeiten :) hab mich total gefreut, als sie mir das vorgeschlagen hat! Ist echt ein gutes Gefühl, dass sie mir so vertraut, dass ich manche Aufgaben übernehmen kann!
Heute abend werde ich mit Jessica ins Fitnessstudio gehen...werde bestimmt dort sterben :D mir tut jetzt schon der ganze Körper weh von der Arbeit! Aber danach werden wir gemütlich etwas leckers essen, ein bisschen Wein trinken und uns einen Film ansehen...als Belonung :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela