sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

heute

Publicerad 2013-09-03 22:02:57 i Allmänt

Idag har jag jobbat hela dagen och när jag kom hem märkte jag att jag glömde laddaren till mobilen på jobbet! Väldigt smart...så jag åt middag och tog det lugnt ett tag innan jag åkte tillbaka till jobbet för att hämta den. På vägen hem passade jag på och handlade lite också :)
Vad kallt det var imorse förresten!! Inte alls skönt...jag borde ha tagit med mig handskar när jag cyklade till tunnelbanan. Fast det känns fel att ha handskar i början av september!
Lite mysigt är det dock också när man kan ha på sig en skön kofta och mysa hemma med en kopp te och en bra bok :)
 
 
 
Heute habe ich den ganzen Tag gearbeitet und als ich zu Hause war, habe ich gemerkt, dass ich mein Ladegerät in der Arbeit vergessen hatte! Sehr schlau...also hab ich was gegessen und ein bisschen gechillt bevor ich zurück in die Arbeit bin, um es zu holen. Auf dem Heimweg hab ich dann auch gleich noch ein wenig eingekauft :)
Heute morgen war es übrigens richtig kalt! Echt nicht angenehm...ich hätte mir eigentlich Handschuhe anziehen sollen, als ich zur Ubahn geradelt bin. Aber irgendwie kann es doch auch nicht sein, Anfang September Handschuhe zu brauchen! Naja...ein bisschen gemütlich ist es ja auch, wenn man sich eine kuschelige Strickweste anziehen kann und zu Hause mit einer Tasse Tee und einem guten Buch entspannen kann :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela