sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

höst - herbst

Publicerad 2013-09-30 18:52:58 i Allmänt

Det finns inte mycket roligt att berätta om idag :D jobbade hela dagen och lagade mat och tvättade när jag kom hem! Och så kommer det se ut även imorgon och på onsdag. En av tjejerna har praktik hela oktober så det betyder att det är väldigt mycket att göra...långa dagar alltså :P Men det går så bra för oss att det bara är roligt :) trivs verkligen super bra där!
Jag kom på en sak som jag glömde att berätta...rensade min garderob i fredags! Tog ut alla sommarkläder och in med tjocktröjorna och sånt. På nåt sättt är det väldigt mysigt med hösten och alla stickade koftor och halsdukar men lite trist samtidigt att inte kunna gå ut utan jacka och paraply. Men jag har gillar hösten mer för varje år som går...så himla mysigt med värmeljus och alla fina färger ute :)
 
 
 
Es gibt leider nichts lustiges über heute zu erzählen :D habe den ganzen Tag gearbeitet und habe Essen gemacht und gewaschen als ich nach Hause gekommen bin. Und so wird es für mich auch morgen und am Mittwoch aussehen. Eine von unseren Mädels hat ihr Praktikum den ganzen Oktober, das bedeutet, viel zu tun für uns anderen...lange Arbeitstage also :P Aber das es so gut für uns läuft ist einfach super toll :) und mir gefällt es so gut dort!
Eine Sache habe ich vergessen zu erzählen...habe meinen Kleiderschrank am Freitag ausgemistet! Alle Sommersachen habe ich weggepackt und alle dicken Pullis sind dafür eingezogen. Irgendwie ist der Herbst ja schon gemütlich mit Strickjacken und Schals aber gleichzeitig doof, dass man das Haus nicht mehr ohne Regenschirm verlassen kann. Aber ich mag den Herbst jedes Jahr ein bisschen mehr :) eine herrliche Jahreszeit mit Kerzen und allen wunderschönen Farben :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela