sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

just another manic monday

Publicerad 2013-09-16 16:05:42 i Allmänt

Jag har hunnit med en hel del idag! Har tvättat, dammsugit, städat, bytt sängkläder, handlat, köpt skor till jobbet och nu håller jag på att laga mat :) nåt tyskt blir det idag. Ska visa bild sen!
Från och med imorgon kommer det bli en ganska tuff vecka...vi ska till Västerås på mässa i helgen med jobbet och då är det mycket att förbereda. Jag ska inte med men det finns väldigt mycket att göra inför en mässa. På söndag ska jag dock jobba för då ska vi ha lakrits-café på jobbet :) det ska bli kul! Vi kommer ha kolan till försäljning (såklart), kaffe och té, bakverk och glass och allting med lakrits i :)
Så nu är maten klar snart! Ska åka till stan och fika lite senare. Ha en trevlig måndag allihopa :)



Ich habe heute einiges geschafft! Habe gewaschen, Staub gesaugt, geputzt, Bettwäsche gewechselt, eingekauft, neue Schuhe für die Arbeit gekauft und jetzt bin ich gerade am kochen :) etwas sehr bayrisches wird es heute. Zeige euch später ein Bild!

Ab morgen wird es eine richtig harte Woche werden...wir werden nämlich in Västerås auf einer Messe dabei sein mit der Arbeit und das heißt, dass es viel zu tun gibt. Ich fahre zwar nicht mit aber die ganzen Vorbereitungen sind auch nicht ohne :P Am Sonntag werde ich dann arbeiten, weil wir Lakritz-Café haben in der Arbeit :) das wird sicher toll! Wir werden unser Salmiakkola zum Verkauf anbieten (natürlich!) und unter anderem auch Kaffee, Tee, Gebäck und Eis und alles mit Lakritz :)
So jetzt ist das Essen bald fertig! Heute abend treffe ich mich dann mit einem Freund in der Stadt. Habt einen schönen Montag alle zusammen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela