sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

längtan

Publicerad 2013-09-10 11:52:45 i Allmänt

Idag är det en jobba-hemmifrån-dag :) skönt! Egentligen är ju tisdagar våra vanliga jobb-dagar men just idag skulle de stänga av vattnet från 8-16 så då får det bli imorgon istället. Men jag har en del att fixa iaf och så kan jag njuta av det fina vädret samtidigt...inte helt fel :)
Det känns som hösten kommer bara flyga förbi och sen är det redan jul! Jag ser redan nu fram emot att åka hem och träffa alla mina nära och kära som jag inte sett på så länge. Det kommer bli så mysigt och skönt att kunna umgås ordentligt och bara göra det man vill med de människorna man har saknat. Fundera över när jag ska flyga...tänkte stanna ganska länge, med tanke på att det var i mars/april jag var hemma senast, så det var dett tag sen! Men har ännu inte bestämt mig om jag ska stanna över nyår också. Jag har bara varit här på nyår en gång och det var inte alls så kul som jag ville att det skulle bli...så vi får se :)
Jag vet inte riktigt vart jag ville komma med det inlägget! Ville väl bara dela med mig mina tankar som jag har haft de senaste dagarna :) känns som det är dags att boka och börja längta till december redan nu ;)
 
 
Heute habe ich einen von-zu-Hause-aus-arbeiten-Tag :) Eigentlich sind ja Dienstage unsere normalen Arbeitstage aber genau heute haben wir von 8-16 Uhr kein Wasser, also arbeiten wir morgen. Ich habe sowieso einiges zu erledigen und dann kann ich auch noch das schöne Wetter genießen...auch nicht schlecht :)
Irgendwie hab ich so das Gefühl, dass der Herbst nur so an mir vorbeifliegen wird und dann ist schon wieder gleich Weihnachten! Ich freu mich jetzt schon drauf, nach Hause zu fliegen und alle meine Liebsten zu treffen, die ich schon so lange nicht mehr gesehen habe. Das wird so gemütlich und schön werden, einfach Zeit mit denen zu verbringen, die ich so vermisse und einfach nur das zu machen, was ich will! Ich bin am überlegen, wann ich fliegen soll...hab mir gedacht, ziemlich lang zu bleiben, weil ich ja das letzt Mal im März/April daheim war und das ist ja schon eine Weil her! Aber ich hab mich noch nicht richtig entschlossen, ob ich auch über Silvester bleiben will. Bis jetzt habe ich Silvester nur einmal hier verbracht und das war ja nicht so toll, wie ich es mir gewünscht habe...also mal sehen :)
Ich weiß eigentlich gar nicht, wohin ich mit diesem Eintrag kommen wollte! Wollte wohl einfach meine Gedanken, die ich in den letzten Tagen gehabt habe, mit euch teilen :) würde am liebsten jetzt gleich buchen und dann die Vorfreude den ganzen Herbst genießen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela