sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

Budapest

Publicerad 2014-02-27 12:47:49 i Allmänt

Hallå där :)
Igår på jobbet fick vi smaka en massa grejer som Lotta hade tagit med sig från Budapest! Jätte kul med godis från ett annat land :) och så hade hon köpt sockerrör. Det var första gången jag åt det! Smaken var väldigt söt och det kändes lite som att tugga på trä eller nån rot. Men det var förvånansvärt gott :) har nån av er provat att äta det nån gång?




Hallo alle zusammen :)
Gestern in der Arbeit hatten wir super viele Sachen zu probieren, weil Lotta in Budapest war und für uns eingekauft hat :) spannend, Süßigkeiten aus einem anderen Land zu essen!
Und dann hatte sie noch Zuckerrohr dabei. Keiner von uns hat vorher mal Zuckerrohr probiert! War ziemlich süß und irgendwie, als würde man auf Holz oder Wurzeln kauen :D aber sehr lecker! Hat irgendjemand das schon mal gegessen?

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela