sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

Good weather

Publicerad 2014-02-23 17:06:09 i Allmänt

Jag har haft en riktigt trevlig helg :) fest i fredags, långpromenad, melodifestivalen och lite sällskapsspel igår och idag var jag hos min gamla värdfamilj eftersom Simon fyller år så det blev fika där :) så kul att se dem! Det var alldeles för länge sen.
Nu är jag på väg för att möta upp några av mina gamla svenska-plugg-kompisar :)
Hoppas ni hade en lika rolig helg som jag!






Ich hatte ein richtig tolles Wochenende :) Party am Freitag, einen langen Spaziergang, die schwedische Vorentscheidung für den Eurovision Songcontest und Brettspiele gestern und heute war ich bei meiner alten Gastfamilie, weil Simon Geburtstag hat :) war echt super, alle mal wieder zu sehen!
Jetzt bin ich auf dem Weg, um ein paar alte Schwedisch-Kurs-Freunde zu treffen :)
Ich hoffe ihr hattet ein super Wochenende, genau wie ich!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela