sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

Snö

Publicerad 2014-02-20 19:13:51 i Allmänt

Man trodde ju nästan att våren var på väg efter det härliga vädret i måndags och tisdags! Men nej så snöar det typ hela natten och man vaknar, öppnar gardinerna och allt är vitt. Nja egentligen inte så konstigt med tanke på att det bara är februari ;) men man hoppas ju alltid!
Jag har iaf städat som en galning idag, fick ett ryck och tvättade all tvätt, diskade och städade köket som var väldigt smutsigt :p men nu är det rent och fint igen och jag är nöjd!
Annars jag har hämtat ut mina kursböcker som jag beställde för två veckor sen :p






Man hätte ja schon fast glauben können, dass der Frühling auf dem Weg hierher war nach dem tollen Wetter am Montag und Dienstag! Aber nein, es hat die ganze Nacht geschneit und als ich wach wurde und die Gardinen öffnete war alles weiß :p naja eigentlich gar nicht so komisch, wenn man dran denkt, dass es erst Februar ist! Aber wie sagt man so schön: die Hoffnung stirbt zuletzt ;)
Ich habe heute auf jeden Fall wie eine Verrückte geputzt! Hab irgendwie einen kleinen Anfall bekommen und meine ganze Wäsche gewaschen, abgespült und die Küche geputzt, die ziemlich dreckig war :p aber jetzt ist alles wieder sauber und ich bin zufrieden :)
Ansonsten konnte ich heute endlich meine Kursbücher abholen, die ich vor zwei Wochen bestellt habe!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela