sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

Sunny day

Publicerad 2014-02-18 07:42:03 i Allmänt

Godmorgon allihopa :)
Har ni sovit gott? Det har jag, lite för få timmar bara :p 
Nu är jag på väg till jobbet. Ska bli en ganska skön dag och på kvällen blir det skola igen :) får se vad det är för föreläsare idag. Men värre än förra gången kan det ju knappt bli!
I söndags fick jag ett brev med en avi att mammas paket hade tydligen redan kommit i torsdags!! Jätte tråkigt att de inte lämnade det hos mig. Nu är jag tvungen att hämta ut det imorgon först...nästan en hel vecka försent :( men det ska bli så kul att få öppna paketet!!
On the way to work yesterday :) we finally got some sun!!

Guten morgen alle zusammen :)
Habt ihr gut geschlafen? Das habe ich auf jeden Fall, nur ein paar Stunden zu wenig! 
Bin jetzt auf dem Weg in die Arbeit, heute wird's ein ziemlich angenehmer Tag und dann abends wieder Uni. Hoffe auf einen besseren Lehrer dieses Mal! Der letzt hatte einen total starken finnischen Akzent und stotterte auch noch :p viel schlimmer kann es also heute gar nicht werden :)
Am Sonntag fand ich endlich den Brief in dem stand, dass mein Päckchen von Mama anscheinend schon am Donnerstag gekommen ist! Echt doof, dass sie es nicht direkt bei mir abgeliefert haben...jetzt kann ich es morgen erst abholen :( freue mich aber schon total :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela