sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

Uni

Publicerad 2014-02-12 07:33:59 i Allmänt

Godmorgon :)
I skrivande stund sitter jag på tunnelbanan på väg till jobbet. Idag blir det en halv-lång dag bara och på kvällen ska vi ut och äta på restaurang :) det ska bli jätte kul! Vi tänkte fira alla mässor som vi har lyckats med så bra och sen också ska det va en liten kick-off inför den nya säsongen. 
Igår blev det en super lång dag för mig. Jag jobbade och sen åkte jag direkt till skolan för första föreläsningen i min kurs om Stockholms historia. Föreläsningen var jätte spännande och intressant men föreläsaren stammade och bröt jätte mycket på finska vilket gjorde det lite svårt att förstå vad han sa :p men som tur är så ska vi inte ha honom igen! 
Vid 20.30 var jag äntligen hemma men jag var inte alls trött vilket var jätte konstigt...men ibland är man väl lite konstig :D
Önskar er en trevlig onsdag :)
Something I should try on Saturday maybe? :)

Guten morgen :)
Ich sitze gerade in der U-Bahn auf dem Weg in die Arbeit und bin total müde. Heute haben wir einen ziemlich kurzen Arbeitstag vor uns und heute Abend wird dann mit den Mädels in einem Restaurant gegessen :) darauf freue ich mich schon sehr! Damit wollen wir alle Messen feiern, bei denen es so gut für uns gelaufen ist :)
Gestern hatte ich einen seeehr langen Tag! Zuerst habe ich gearbeitet und danach bin ich die Uni gefahren zur ersten Vorlesung in meinem Kurs um die Geschichte Stockholms. Die Vorlesung war echt sehr interessant und spannend!
 Um 20.30 war ich dann endlich zu Hause und war zu meiner eigenen Überraschung überhaupt nicht müde...manchmal ist man eben ein wenig seltsam :D
Wünsche euch einen schönen Mittwoch :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela