sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

back in stockholm

Publicerad 2014-01-16 15:32:09 i Allmänt

Hej allihopa!
Sorry för låg uppdatering de senaste dagarna. Nu ska det bli bättring :)
I måndags kom jag tillbaka till Stockholm. Kände mig både lite ledsen och glad samtidigt men nu känns det bra att vara hemma hos mig igen och gå tillbaka till mina rutiner.
Det vart lite strul med flyget tyvärr, pga dålig sikt var vi nästan en timme försenad och sen kom bagaget inte på ett bra tag. Lite trist med inte så mycket man kan göra nåt åt. Som tur var så fick jag skjuts hem :) skönt att slippa dra resväskorna genom snön!!
Jag var som förväntat väldigt trött i måndags och sov vid kl 9 redan :D i tisdags var det dags att jobba. Jag längtade verkligen efter att få komma tillbaka till jobbet! Vi hade jätte kul och uppdaterade varandra om allt som har hänt under de veckorna vi inte setts.
Igår var jag hemma hos Linn hela dagen :) vi har ju skypat lite när jag var i Tyskland men det kändes som en evighet att vi hade pratat! Var som alltid super kul och lite senare lagade vi middag tillsammans :)
Idag stod det storstädning på schemat. Jag damsög, torkade golvet, tvättade, städade toaletten, plockade undan, dammade och fixade lite med pappersgrejer. Älskar känslan man får när man är klar med allt! Det känns så rent och fräscht :)
Snart ska jag få besök en liten stund och ikväll ska jag till Jessica och äta middag :) vi har ju inte heller setts sen hon åkt tillbaka till Sverige. Så det är dags nu!
Önskar er en härlig torsdag :)
 
 
Hallo alle zusammen!
Tut mir leid, für die wenigen Einträge in den letzten Tagen. Aber das wird jetzt auch wieder besser :)
Am Montag kam ich ja zurück nach Stockholm. War ein wenig traurig und glücklich gleichzeitig aber jetzt fühlt es sich toll an, wieder bei mir zu Hause zu sein und in meine Rutinen reinzukommen.
Wegen schlechter Sicht, konnten wir am Montag erst ungefähr eine Stunde verspätet abheben und dann kam auch noch das Gepäck super spät. Ein wenig nervig war es schon aber naja, nichts zu machen. Zum Glück wurde ich nach Hause gefahren :) sehr angenehm, die Koffer nicht durch den Schnee ziehen zu müssen!!
Ich war, wie nicht anders zu erwarten, total müde am Montag und habe deswegen auch schon um 21 Uhr geschlafen :D am Dienstag wurde dann wieder ganz fleissig gearbeitet. Ich habe mich wirklich darauf gefreut, in die Arbeit zu gehen! Wir hatten super viel Spaß und haben alles erzählt, was in den Wochen passiert ist, in denen wir uns nicht gesehen haben.
Gestern war ich den ganzen Tag bei Linn zu Hause :) wir haben ja ab und zu geskypt, als ich in Deutschland war aber es fühlte sich trotzdem wie eine Ewigkeit an, dass wir geredet haben! War wie immer total lustig und am Abend haben wir dann noch gemeinsam Abendessen gekocht :)
Heute stand Großputz auf dem Plan. Ich habe Staub gesaugt, gewischt, gewaschen, das Badezimmer geputzt, die restlichen Sachen von meiner Reise weggepackt, Staub gewischt und ein wenig Papierkram erledigt. Ich liebe das Gefühl, wenn man mit allem fertig ist! Alles ist so sauber und hübsch :)
Jetzt bekomme ich dann gleich ein wenig Besuch und heute Abend fahre ich zu Jessica nach Hause, um mit ihr Abend zu essen :) wir haben uns ja auch nicht mehr gesehen, seitdem sie wieder nach Schweden zurückgeflogen ist. Wird also Zeit!
Wünsche euch einen tollen Donnerstag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela