sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

The first few days of 2014

Publicerad 2014-01-05 10:20:10 i Allmänt

Det nya året fortsätter att vara riktigt bra :) efter Jessica hade åkt igår träffade jag min närmaste vän här i Tyskland en snabbis för att shoppa lite, det blev några örhängen, strumpor och thermo-leggings. Eftersom jag alltid fryser kommer de säkert vara sköna när det är riktigt kallt ute, vilket det säkert blir så snart jag är tillbaka i Stockholm! Vädret här är inte så bra, oftast är det grått och runt 3-4 grader så tyvärr ingen snö här heller :(
Efter vår lilla shoppingtur träffade jag någon som jag inte har haft kontakt med på flera år, min första stora kärlek! Vi blev ihop när jag var fjorton och det hela höll fram tills jag var nitton ungefär med några pauser emellan. Jag var faktiskt lite nervös innan vi skulle ses men det gick över så snart vi började prata. Det var jätte kul att snacka om gamla tider, skratta åt allt vi har upplevt tillsammans och höra hur det går nu för den andra. Jag är jätte glad att vi bestämde oss för att ses och det kommer säkert inte vara sista gången :)
På kvällen åkte jag hem till mammis igen, det kändes som jag inte sett henne på jätte länge fast det var ju egentligen bara en vecka! Antar att jag hade blivit van efter de första dagarna när man spenderar så mycket tid tillsammans så att det kändes konstigt när jag väl var i Tyskland men ändå inte med henne. Haha hoppas att ni fattar vad jag menar ;)
Delta inlägg skulle egentligen komma upp igår men det krånglade lite :( så det kommer nu istället!
Yesterday's super yummy dinner :)

Das neue Jahr enttäuscht mich auch weiterhin nicht :) nachdem Jessica gestern wieder gefahren ist, habe ich Jenny für eine kurze Shoppingtur getroffen. Ich habe mir Socken, Ohrringe und eine Thermo-Leggings gekauft. Und da ich ja eigentlich immer friere, wird mir die Leggings sicher gute Dienste leisten, wenn es mal richtig kalt wird, was sicher der Fall ist, wenn ich wieder zurück in Stockholm bin!
Nach unserer Shoppingtur habe ich mich mit jemandem getroffen, mit dem ich schon seit mehreren Jahren keinen Kontakt mehr gehabt habe, nämlich meine erste große Liebe! Wir wurden ein Paar als ich vierzehn war und das Ganze hat gehalten bis ich ungefähr neunzehn war, mit ein paar Pausen dazwischen. Ein bisschen war ich schon nervös, bevor wir uns trafen aber das ging dann auch gleich vorbei, sobald wir zu Reden anfingen. Es war echt toll über alte Zeiten zu reden, über alle Sachen zu lachen, die wir gemeinsam erlebt haben und auch zu hören, wie es für den Anderen jetzt so läuft. Ich bin wirklich froh, dass wir uns dazu entschlossen haben, uns zu treffen und das war mit Sicherheit nicht das Letzte Mal :)
Am Abend bin ich dann wieder zu Mama gefahren. Es kam mir irgendwie so vor, als hätte ich sie schon ewig nicht mehr gesehen aber das liegt wahrscheinlich daran, dass ich es so gewöhnt war, in den ersten Tagen soviel Zeit mit ihr zu verbringen und dann haben wir uns eine Woche lang nicht gesehen, obwohl ich in Deutschland war. 
Eigentlich hätte dieser Eintrag schon gestern hier erscheinen sollen aber irgendwie hat das leider nicht funktioniert :( aber jetzt dafür!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela