sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

Wochenende

Publicerad 2014-01-20 19:07:22 i Allmänt

Hallå allihopa :)
Hur mår ni? Med mig är det bra. Jag har precis ätit middag och ska nu fortsätta med Pretty Little Liars som jag inte har kollat på sen jag åkte till Tyskland. Det blir bara mer och mer spännande för varje avsnitt och jag kan inte sluta kolla!!

Jo vad har jag gjort hela helgen då? Det ska jag berätta för er :)
I lördags åkte jag till Linn där vi hade en liten hemmafest! Ingen hade råd att gå ut och det var verkligen super kul att fixa till sig och klä upp sig utan att behöva stå ute i kylan och vänta på att komma in nånstans. Vi gjorde super goda drinkar, lagade hamburgare, spelade Wii och ölspel och skrattade jätte mycket :) jag blev lagom full och var inte ens bakis igår, bara lite seg.
Och eftersom jag var så pigg som jag var, bestämde jag mig för att rensa bland mina kläder, ställa om lite i mitt rum och så rensade jag en massa andra grejer. Jag slängde gamla kvitton, sorterade grejer på nytt och nu ser det precis ut som jag alltid velat ha det här hos mig :) känner mig så hemma och bekväm här! Det enda som saknas nu är några små bilder eller kort som jag vill ha på väggen. 








Hallo ihr :)
Na wie geht's euch? Ich bin super drauf :) habe gerade zu Abend gegessen und werde jetzt weiter Pretty Little Liars anschauen. Habe seit vor Weihnachten keine Folge mehr gesehen und es wird einfach immer spannender, kann gar nicht mehr aufhören zu schauen!!

Ja, was habe ich das ganze Wochenende über so gemacht? 
Am Samstag bin ich zu Linn nach Hause gefahren, weil wir dort eine kleine Hausparty hatten. Keiner von uns konnte sich leisten, wegzugehen und es war echt toll, sich zu schminken und zu stylen, ohne danach draußen in der Kälte rumzustehen und zu warten, irgendwo reinzukommen! Wir haben super leckere Cocktails gemacht, Hamburger gebraten, Wii und Trinkspiele gespielt :) und ich war auch nicht allzu betrunken, sodass ich gestern gar keinen Kater hatte, nur ein wenig müde war ich! Und deswegen hatte ich mich auch dazu entschlossen, meinen Kleiderschrank zu entmisten, ein wenig umzumöblieren, Papierkram und andere Sachen neu zu ordnen und jetzt sieht es genau so aus bei mir, wie ich es mir von Anfang an vorgestellt habe :) ich fühle mich total zu Hause hier! Es fehlen jetzt nur noch ein paar kleine Bilder oder Postkarten, die ich an die Wände hängen kann, dann ist alles fertig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela