sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

Linn

Publicerad 2014-01-22 20:27:20 i Allmänt

Hallå :)
Linn och jag kom på en grej några veckor innan jag åkte till Tyskland! Nämligen att man nästan aldrig har koll på hur länge man har känt sina vänner. Alla som har pojkvän/flickvän vet precis när de träffades för första gången. Varför ska man inte fira det med vänner då egentligen? Så vi kollade upp när vi hade vår första föreläsning Rollmanns och det var den 21 januari förra året. Vi hade alltså vår 1-årsdag igår :) det blev inte så mycket firandet eftersom vi båda jobbade igår men vi hängde lite och åt middag tillsammans iaf :) jätte kul!
<3

Hallo :)
Linn und ich sind ein paar Wochen vor Weihnachten darauf gekommen, dass man so gut wie nie weiß, wann man einen Freund zum ersten Mal getroffen hat. Ist man in einer Beziehung, weiß man immer, wann man zusammen gekommen ist. Wieso sollte man dann das nicht auch mit einem Freund oder einer Freundin feiern können? Wir haben also im Kalender nachgeschaut, wann wir unsere erste Vorlesung gehabt haben und das war am 21. Januar letzten Jahres. Wir hatten also unser Einjähriges gestern :) gefeiert haben wir zwar nicht wirklich, weil wir beide müde von der Arbeit waren aber wir haben zusammen Abend gegessen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela