sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

Passau II

Publicerad 2014-01-02 19:28:12 i Allmänt

Det har varit en riktigt bra start på det nya året tycker jag! Igår tog vi det mest lugnt men på eftermiddagen bestämde vi oss för att ta en promenad upp på Veste Oberhaus som ligger precis ovanför vårt hotell. Det var en massa trappor och lite extra jobbigt eftersom vi var lite bakis men utsikten var verkligen värt det :) solen sken och man kunde nästan se hela stan ovanifrån.
Idag blev det thermalbad :) jätte varmt och skönt! Efter det åt vi riktigt typisk bayersk mat, Jessica måste ju passa på när hon är här. Och nu ligger vi i sängen och är alldeles för mätta :













Das neue Jahr fängt wirklich toll an finde ich! Gestern haben wir eigentlich nur gechillt und uns dann aber für einen Spaziergang zur Veste Oberhaus am Nachmittag aufgerafft. Gefühlte 1000 Treppen aber die Aussicht war es wirklich wert :) die Sonne schien und man konnte fast ganz Passau sehen.
Heute sind wir dann in die Therme in Bad Füssing gefahren und haben es uns dort gut gehen lassen. Danach haben wir noch typisch bayrisch gegessen, Jessica muss das ja auch mal erleben, wenn sie schon hier ist :) und jetzt liegen wir im Bett und sind immer noch viel zu vollgestopft :D

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela