sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

Stockholm i mitt hjärta

Publicerad 2014-01-23 14:37:48 i Allmänt

Vädret var så underbart igår så att jag bestämde mig för att ta en promenad i stan efter jobbet. Jag tror inte att det finns en vackrare stad än Stockholm nånstans! Det är så otroligt fint med allt vatten runt omkring, jag älskar verkligen den här staden :) egentligen är det helt galet att jag kom just hit. Det var ju aldrig planen att flytta till Sverige. Men jag trivs så bra att jag absolut inte ångrar mitt beslut att stanna! Ja, vintern är lång och kall och mörk men den går över nån gång också, man får hitta på mycket saker så att tiden går lite fortare bara. Och det är ju mysigt när det är så kallt ute också :) att man får krypa ner i sängen, läsa en bra bok eller kolla på film, umgås och mysa med sina nära och kära eller ta en promenad i snön och ta en varm dusch och dricka en kopp te efteråt för att värma upp sig igen. Det är så härligt! 






Das Wetter war gestern so toll, dass ich nach der Arbeit noch einen Spaziergang gemacht habe. Ich glaube nicht, dass es irgendwo eine schönere Stadt als Stockholm gibt! Überall haben wir Wasser um uns herum, das ist einfach wunderschön. Ich bin immer noch total in Stockholm verliebt :) Eigentlich ist es ja verrückt, dass ich genau hier gelandet bin, wenn man so drüber nachdenkt. Ich hatte ja nie geplant hierher zu ziehen. Aber ich fühle mich  so wohl, dass ich meine Entscheidung absolut nicht bereue! Ja, der Winter ist kalt und lange und dunkel aber irgendwann geht der auch wieder vorbei und solange muss man einfach Sachen unternehmen, damit die Zeit ein wenig schneller vergeht. Und es ist ja auch gemütlich, wenn es draußen so kalt ist :) dass man es sich im Bett mit einem guten Buch oder einem Film bequem machen kann, sich mit seinen Liebsten zu treffen oder einen Spaziergang im Schnee zu machen und danach eine heiße Dusche und eine Tasse Tee zum aufwärmen trinken kann, das ist einfach wunderbar :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela