sarahinsweden.blogg.se

Hej! Mitt namn är Sarah och jag kommer från Österrike. Innan jag flyttade till Stockholm för mer än 5,5 år sen bodde jag i Tyskland. Jag skriver om allt som händer i min vardag så att mina nära och kära kan ta del av mitt liv även fast vi inte ses så ofta :) Hallo! Mein Name ist Sarah und ich komme aus Österreich. Bevor ich vor über 5,5 Jahren nach Stockholm gezogen bin, habe ich in Deutschland gewohnt. Ich schreibe über alles, was in meinem Alltag passiert, so dass meine Lieben an meinem Leben teilhaben können, auch wenn wir uns nicht so oft sehen :)

Semlor

Publicerad 2014-03-05 08:44:09 i Allmänt

Godmorgon allihopa :) 
Jag är på väg till jobbet och kom på att jag inte har skrivit nånting här de senaste dagarna! 
I söndags kollade jag på Oscarsgalan för första gången. Det var super kul och spännande :) tyvärr fick varken Meryl Streep eller Leonardo DiCaprio en Oscar!
Det blev en ganska lång sovmorgon eftersom galan höll på fram till kl 6 på morgonen :p sen blev det bakning på jobbet. Vi gjorde semlor och marshmallows :) allt blev super gott och vi hade som vanligt jätte kul tillsammans!
Igår blev det världens längsta jobbdag, idag blir det dock bara halvdag :) och sen står Ikea på schemat! Har inte varit där på jätte länge så det ska bli kul.
For a few hours winter came back on Sunday!



Guten morgen!
Ich bin auf dem Weg in die Arbeit und bin gerade drauf gekommen, dass ich hier schon ein paar Tage lang nichts mehr geschrieben habe!
Am Sonntag habe ich mir zum ersten Mal die Oscarsverleihung angesehen. War echt super lustig und spannend :) leider hat weder Meryl Streep noch Leonardo DiCaprio einen Oscar bekommen!
Dann wurde erst mal richtig ausgeschlafen, die Verleihung war ja bis um 6 Uhr morgens :p danach ging es ab in die Arbeit zum backen :) Marshmallows und Semlor (schwedisches traditionelles Gebäck, das eigentlich nur an einem Tag im Jahr gegessen wird und dieser Tag war gestern)
Gestern hatten wir den längsten Arbeitstag überhaupt aber heute wird dafür nur ein halber Tag gearbeitet :) und danach steht dann Ikea auf dem Programm! War echt schon ewig nicht mehr dort, wird bestimmt toll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela